Leerlingenraad/Eco schools

De leerlingenraad van de Waterhof bestaat uit leerlingen van beide locaties uit de groepen 5 t/m 8.

Voor het nieuwe schooljaar zullen de leerlingenraden voor de herfstvakantie gekozen worden. Wij houden u hiervan op de hoogte.

Zij vertegenwoordigen de leerlingen en hebben een nauw contact met de directeur en het team van leerkrachten en zullen met elkaar beraden over het onderwerp dat zij willen aanpakken.

Eco-Schools is hét wereldwijde keurmerk om leerlingen te stimuleren tot duurzaam denken en doen. Wereldwijd doen er al meer dan 19 miljoen leerlingen in 68 landen mee! De kern van Eco-Schools is dat leerlingen de school van binnenuit verduurzamen. Met behulp van de zeven stappen werken ze toe naar het internationale keurmerk voor duurzame scholen: de Groene Vlag. Ook daarna blijven scholen zich ontwikkelen en vindt er elke twee jaar een audit (keuring) plaats om de Groene Vlag te houden.
De Waterhof doet hieraan mee en heeft een eigen enthousiast Eco-team samengesteld. De leerlingenraad heeft hierin een grote rol.

Op maandag 29 juni 2020 is op beide locaties de intentieverklaring ondertekend door de directeur en door de leerlingenraad.

Vanwege de volle agenda voor het team en de leerlingen zal Eco Schools dit schooljaar op een laag pitje staan.

En vlak voor de kerstvakantie hebben wij het bronzen certificaat ontvangen!

Beoordeling :

CBS De Waterhof voldoet aan alle eisen voor het krijgen van het Bronzen certificaat van Eco-Schools. Dat betekent dat stap 1 tot en met 4 van het Zevenstappenplan goed zijn uitgevoerd. Aan CBS De Waterhof wordt op basis van de audit het Bronzen certificaat van Eco-Schools verleend. Wij feliciteren alle betrokkenen met dit mooie resultaat! We wensen de school heel veel plezier en succes toe bij de volgende stappen, op weg naar het Zilveren certificaat en de Groene Vlag van Eco-Schools.

Utrecht, 18 december 2020

Anna Vanderveen